Marketinške strategije za vaš posao

Možete imati najbolje ideje i najbolji biznis na svetu, ali ako niko ne čuje za njega to je isto kao i da ga nemate. Nemojte se uzdati u sudbinu ili veru u Boga, kada je marketing deo koji morate sami da odradite ili platite nekog drugog da ovaj posao uradi za vas. Kako god da gledate na to marketing mora da se radi stalno i unapređuje vremenom (http://kredit247.com.ua/).

Svaki biznis ima marketinšku strategiju koja funkcioniše najbolje i koja je već dokazana tako što ju je konkurencija uspešno godinama koristila. A ono što vi možete najbrže i najlakše da uradite jeste da prosto kopirate uspešan model i malo ga prilagodite vašim specifičnim potrebama i uspeh će biti predvidljiv.

Generalno pravilo marketinga jeste da naučite što više o potrebama svojih klijenata i kako da na najlakši i najbrži način dobijete povratnu informaciju od njih. Recimo, ako vodite restoran i vaša hrana jeste ukusna, ali je usluga traljava, posetilac će platiti račun i više se nikada neće vratiti. Dakle, neće ići da se prepire sa šefom kuhinje ili menadžerom, prosto će vas precrtati sa svoje liste mesta za obedovanje i to je sve. U takvim situacijama nećete znati da li je hrana loša, možda usluživanje ne valja ili je u pitanju previsoka cena za takvu vrstu obroka. Ali ako po završetku obroka vrlo ljubazno i zainteresovano pitate da li je usluga, proizvod ili cena bila prihvatljiva ili možda postoje neki načini da se poboljša, svaki klijent će vam jasno i glasno objasniti njegovu stranu priče. Kakav god da je komentar zahvalite se najbolje što možete i obećajte poboljšanje, i pored valjanih povratnih informacija, na ovaj način dobićete makar još jednu posetu iste mušterije. A možda posle toga i nastavi da vam se vraća.

Ono što je bitno da shvatite je da je povratna informacija mušterije vaše blago i naravno da nikada nećete moći da ih sve redom usrećite, ali ako više osoba govori da nešto ne valja na isti ili sličan način, tada je na vama da što pre ispravite tu grešku. I gledajte da vaše ime firme bude nešto što je lako pamtljivo i prepoznatljivo u vašem sektoru. Na isti način kreirajte i logo vodeći se činjenicom da se bolje pamte oni jednostavni, a oko ideje logoa koncipirajte i svoj vebsajt, vizitkarte i sve ostale papirne i elektronske materjale firme.

Promocija i reklamiranje su vaš sledeći korak na putu ka uspehu, i ove korake morate da planirate još dok pišete biznis plan. A najvažnije načelo promocije i advertajzinga je da radite samo ono što umete da uradite najbolje, i da za sve ostalo angažujete profesionalce, получать деньги. Sa njima takođe raspravite i o načinima promovisanja, jer nema potrebe da se satirete od obaveza i troškova tako što ćete se pojavljivati na sajmovima, ako vam to neće doneti profit, ali najobičniji štampani flajeri hoće. Nemojte napamet raditi marketing, jer ako samo malo bolje razmislite uspećete da doprete do više potencijalnih mušterija, a za daleko manje troškove, ukoliko pogodite pravi način da im priđete. A za tu svrhu služe pregled i testiranje tržišta pre same promocije.